תקציב שיווק דיגיטלי מנופח, קליקים לא אמיתיים וצליפה מרחוק

בעידן הדיגיטלי המתקדם, המודעות והפרסומות נמצאות בכל מקום ברשתות החברתיות, דפי האינטרנט, באפליקציות הניידות ועוד. הקישור בין העסק והצרכן נעשה זמין ופשוט יותר והכל עובר דרך קליק אחד. אולם, עם התקדמות זו עלתה תופעה מזיקה ומטרידה – קליקים לא אמיתיים במודעות שיווק דיגיטליות.

בתמונה שמעל: מבול של קליקים לא אמיתיים שהגיעו בכמה דקות, המספרים הסותרו מבושה ועד היום זה צובט לי בלב לראות את זה ובטח גם לך אם נתקלת בתופעה זו. ולסקפטיים בחבורה: כן היה פילטר ומיקוד לפי אזור ופרסונה אידאלית רצויה.

מה הם קליקים לא אמיתיים במודעות פרסום?

קליקים לא אמיתיים במודעות פרסום הם הפער בין מספר הקליקים שמוצג במודעה בתכונת השיווק והכמות האמיתית של הקליקים שהופעלו על ידי קהל היעד האמיתי שיש לו עניין במוצר / שירות שאתה מוכר. זה נכון במיוחד בפרסומת דיגיטלית ובמיוחד בפרסום "באתרי שותפים" של המפרסם אשר מתפרנסים רק כשמודעה שלכם הוקלקה.

הסיבות לקיום קליקים לא אמיתיים במודעות שיווק

הסיבות לקיום קליקים לא אמיתיים במודעות שיווק עשויות להיות שונות, והן כוללת:

1. מידע כוזב/מסתיר: מפרסמי המודעה גורמים ללחיצה / קליק על ידי תיאום והחבאה / הזזה מהירה של המודעה / הצגת מודעה שקופה או שימוש בתמונה על המודעה מתחת לתוכן האמיתי (ברקע). המשתמש לחץ על משהו אחד ובפועל נפתחה מודעה. בכך מתבצעת ההטעיה של המשתמש. סוג זה של קליקים עובד טוב על ילדים שהתמכרו למשחק פשוט וממכר (אם היית צופה בילד/אחיין שלך משחק 60-30 דקות בסלולארי היית נתקל בזה). ניתן לאבחן את המצב ע"י סוג הלקוחות שמצפים שילחצו על מודעות והסוג שלחץ בפועל וזאת בצירוף עם סוג העסק בשילוב מידע טכני שנאסף על המבקרים, יש לנסות להשתמש במידע כדי לנסות ולמזער את התופעה (פתרון בהמשך).

2. קליקים אוטומטיים: שימוש בסקריפטים ותוכנות אוטומטיות שמשפריצות קליקים מגולשים תמימים על מנת להגדיל את המספרים. בדרך כלל סקריפטים כאלו רצים ברקע על מחשבו של המשתמש וללא ידיעתו ומשתכללים עם הזמן (משחק חתול ועכבר עם המפרסמים השונים).

3. "חברים בקליקה": בסוג זה של של קליקים, קישור למודעה שעליה רוצים קליקים משותף על ידי קבוצות של אנשים, אולם בפועל אף אחד מהם לא מתעניין בתוכן המודעה כדי לרכוש מוצר ולעיתים ההפך הוא הנכון. סוג זה של הקלקות מבוצע בדרך כלל ע"י מתחרים, ו/או בעלי אתרים שאצלם מפורסם תוכן תמים. לבעל פלטפורמת הפרסום נוח שזה קורה במקום אחר שלא בשליטתו. ניתן לא להציג פרסומת למי שכבר ביקר באתר כדי למנוע את התופעה אך זה גם ימנה מלקוחות פוטנציאלים לחזור. יש דברים נוספים שניתן לעשות בסוגי עסקים מסוימים.

4. שוק תחרותי גדול עם מוטיבציה: שיש הרבה ידיים עם מוטיבציה לדעת מה המתחרה עושה היום אזי לשם ילך תקציב השיווק של העסק. במקרה זה ילחצו קולגות/ מתחרים/מתעניינים לשם למידה על המודעה ראשונים ויגמרו את התקציב השיווק מהר ובמזל גדול יגיע מבקר אמיתי קרי לקוח אידאלי.

5. מודעה לא ממוקדת מספיק: כאשר אתה מפרסם ומשתמש בביטויי/נושא פופולארי בשוק גדול יש לא מעט אנשים שיחלצו כי זה "מעניין אותם" אפילו שאין להם שליטה על תקציב, יכולת להתקנה, יכולת החלטה, יכולת לשכנע, מוטיבציה לשכנע ושום קשר לא יכול להיות להם ולמוצר/שירות שלך…

כיצד להתמודד עם קליקים לא אמיתיים במודעות שיווק דיגיטלי?

כדי להתמודד עם קליקים לא אמיתיים במודעות פרסום דורש שילוב של טכנולוגיות ותהליכים יצירתיים, כולל:

1. מעקב וניתוח: יש לבצע מעקב אחרי תנודות בכמות הקליקים ולבדוק אם קיימים סימנים לקליקים לא אמיתיים.

2. שיפור אמינות: למשל שיפור תהליך רישום לאתר ושימוש בתהליכי רישום אמינים ועקרונות אבטחה יכולים להקל על המאמץ לזהות קליקים לא אמיתיים..

3. טכנולוגיה: שימוש בטכנולוגיות המסייעות לזהות ולחסום קליקים לא אמיתיים בזמן אמיתי (בטווח הקצר), אין כלי שיכול להביא לתוצאות טובות לאורך זמן ארוך לכל סוגי העסקים והמקרים ולרוב התוצאה מוגבלות מאד בזמן הארוך שכן גם "הקליקרים" וגם פלטפורמת הפרסום רוצים להתפרנס ולא תהיה להם ברירה אלה להשתכלל, במקרה הטוב הם יעברו ללקוח הבא..

קליקים לא אמיתיים, בתמונה: מבול של קליקים לא אמיתיים בכמה דקות שהגיעו במקור מאזור שלא פורסם בו כלל, ולמרות שהייתה הגבלת קליקים, תקציב ומיקום. המספרים הסותרו מבושה ועד היום זה צובט לי בלב לראות את זה.
בתמונה: מבול של קליקים לא אמיתיים בכמה דקות שהגיעו במקור מאזור שלא פורסם בו כלל, ולמרות שהייתה הגבלת קליקים, תקציב ומיקום. המספרים הסותרו מבושה ועד היום זה צובט לי בלב לראות את זה.

פרסום ממומן דיגיטלי בפלטפורמות פרסום לא יכול להיות הערוץ המרכזי לעסקים קטנים/בינויניים שמוכרים לעסקים, כי כמעט אין מנכלים/מנמרים/ICP שקמים בבוקר ומחפשים פתרון…"    

יחס המרה טוב (גולשים שיצרו קשר לעומת נוטשים) מפרסומות ממומנות הוא 5% וזאת כאשר קהל אמיתי-רלוונטי צופה בפרסומות, מתוכם ירכשו את המוצר או השירות 20% במקרה טוב, כלומר במקרה הטוב עם פרסומות דיגיטאליות 1 ל100 גולשים ירכוש משהו, ופחות מ1 ל1000 אם השיווק במדייה הדיגיטלית לא מתאים לסוג העסק בגלל שהוא נישתי עם מתעניינים רבים ללא יכולת רכישה ומיקוד, בפשטות זה אומר שאתה זורק כסף על כלום וללא תכלית, לדוגמא חברת סייבר שמפרסמת בניו-יורק שירות/מוצר סייבר הולכת לקבל במקרה הטוב תנועה משמעותית מסטודנטים להנדסה מחשבים לתואר ראשון ושני ובמקרה הרע קליקים לא אמיתיים "מהשותף החדש שלכם", למה? כי מעט מאד מנכ"לים/מנמ"רים של חברות מתעוררים בבוקר עם מחשבה שהם צריכים תוכנת סייבר חדשה היום/השבוע והולכים לחפש אותה, סטודנטים לעומת זאת כן מחפשים את הידע. כדי ששיווק באמצעות פרסומות ממומנות יהיה ריווחי סוג העסק חייב להיות רלוונטי לקהל בפלטפורמת הפרסום וממוקד כמו כוונת לייזר שמכוונת מישראל על אנשים בודדים בניו-יורק ההומה, יש מעט אנשי שיווק שיודעים לעשות זאת בהצלחה לאורך זמן ולרוב ההצלחה הגיעה אליהם ב"מזל" או משינוי הדרך שהקודם בתפקיד עשה.

אני מאמין שפרסום דיגיטלי ממומן בפלטפורמות פרסום לא יכול להיות הערוץ המרכזי ובטח לא היחידי בפרסום של עסקים קטנים/בינוניים שמוכרים שירות ו/או מוצרים לעסקים  (מודל B2B). ניתן להשתמש בפרסום באופן חכם ממוקד וספציפי, סוגי עסקים מסוימים יחוו תוצאות שונות ולעיתים אף מוגבלות בפרסום ממומן של מודעות. אתם מוזמנים לשלוח לנו במייל את עיסוק העסק + השירות + אזור השיווק ונעזור לכם בשיווק טוב יותר ויעיל יותר של העסק תוך חשיפה לערוצי פרסום חדשים, ושימוש בפלטפורמות חדשות שלא נוצלו כדוגמת מערכת שיווק ומכירה ברוש.

אני מזמין אותך לקבל פרטי קשר של עשרה בעלי עסקים שהשירות או המוצר שלך רלוונטי בעינכם עבורם וזאת במסגרת ניסיון תוכנת ברוש לעסקים. אני מזמין אותך לרכז את כל מאמץ השיווקי/ מכירתי ולסגור אחד מתוך העשרה כלקוח ולהבין באמת מי מהם היה לקוח אידאלי עבורך ולמה לא סגרת שלושה לקוחות. 

זו הסיבה שאני מציע לכם כחלק מהמערכת ברוש לעסקים את פרטי הקשר של הלקוחות הבאים שלכם, באמצעות בינה מלאכותית מיוחדת שבנינו אנו מסוגלים לספק לכם פרטים אלו. פרטים אלו יסופקו בו במקום ומבלי להמתין לקליקים על מודעות או לבזבז זמן על שיטוט ברשת. כל שעליכם לעשות הוא להוסיף איש קשר חדש, למלא שם מלא שלו באנגלית + כתובת אתר האינטרנט שלו בשדה האימייל ואנחנו נספק לכם בלחיצה על הכפתור ליד שדה המייל את פרטי יצירת הקשר המאומתים שקשה למצוא בזמן סביר.  את השמות והכתובת האתר של הלקוח האידאלי ניתן למצוא בקלות ברשתות חברתיות, המייל/פרטי יצירת הקשר שתקבלו מאיתנו ברוב המקרים לא יהיו מייל פומבי שמופיע באתר!   

שיווק לא אפקטיבי לא צריך להיות הנורמה, נסה את המערכת בחינם וראה את הערך המידי שהיא מביאה לצוות השיווק והמכירות!

חסר מאפיין alt לתמונה הזו; שם הקובץ הוא team-11-150x150.jpg

אמיר שדה, M.Sc
מנכל ומייסד של
מערכת ברוש לעסקים/ זאפיט אש בע"מ

חסר מאפיין alt לתמונה הזו; שם הקובץ הוא image-2.png

כיצד למזער את תופעת הקליקים הלא אמיתיים ושיפור השיווק

יש מה לעשות, בגדול זה משחק של חתול ועכבר, אם התחרות רבה בתחום ו/או נפלתם על המישהו הלא נכון תתכוננו לספוג כמה חבטות ולהגיב הזריזות. העקרונות המנחים הם: מעקב, שליטה ובקרה

1. מעקב: מעקב אחרי מה שמתרחש בפרסומות עולה/יורד (מי מגיע / מה מגיע, למה מגיע, כמה מגיעים, מאיפה מגיעים) ואם אין תוצאות מספקות/רווחיות לברר לעומק למה באמצעות מומחה/שירות של מומחה (יש מומחים שיבקשו שכר לפי שעות עבודה ויש מומחים שיבקשו שכר לפי תוצאות, הסוג הראשון ימשוך כמה שיותר את ההספקה של התוצאות, הסוג השני ייקח לרוב עבודות שהוא יודע מה הפתרון, בדרך כלל הפתרון יעלה אותו דבר או יותר אבל יסופק במיידי).

2. שליטה: חסימות קליקים לא אמיתיים: חסימת אזורים/מיקום/כתובות אינטרנט/שעות/גילאים

3. בקרה: מעקב של ההנהלה אחר הנעשה, יש לבצע בחינה מחדש של הפרסום כל שבוע/שבועיים ולוודא שיש גדילה.

4.טכנולוגיה: מציאת פלטפורמות לשיווק חדשות, פלטפורמות שיודעות לייצר לידים בעלות נמוכה ושימוש בהם להגברת השיווק והמכירות.

5. יועץ / מנטור / שותף: אין חכם כבעל ניסיון, יש את אלא שנגעו בתנור רותח וקיבלו כוויות אבל לא יודעים איך לא לגרום למישהו אחר להיכוות, יש כאלו שחוו כישלונות והצלחות מוכחות לרוב מצומצמות לאורך זמן כשכירים (יכולים להיות שכיר/יועץ), יש שחוו את ההצלחות/כישלונות בעסק שלהם על בשרם ושרדו לספר על זה יום נוסף (יכולים להיות שותף / מנטור). יועץ/מנטור/שותף סביר יצליח בעזרת הכוונה לשחזר הצלחה/כישלון דומים גם אצלך בעסק! (מומלץ לאמת את הרקע של היועץ ואת הממליצים שלו מכמה זוויות ולא רק דרך הרשת)

עבור צרכני המידע: ההשפעה המזיקה של קליקים לא אמיתיים במודעות פרסום

התופעה של הקליקים לא אמיתיים מבצעת פגיעה ישירה וגם עקיפה במפרסם והציבור הצרכני:

1. מעמד הפרסומת: פרסומות שמציגות כמות גבוהה של קליקים יכולות להופיע כפרסומות פופולריות והמבריקה, בעוד שבפועל היכולת האמיתית שלהן להשפיע על העסק ולהראות שיפור משמעותי בהכנסות מוגבלת.

2. תקינות המדיה: בפרסומות דיגיטליות עם קליקים לא אמיתיים רבים, בעל העסק המפרסם נפגע ישירות כיוון "שהשקיע ממון" בשיווק שהלך לטמיון. הציבור נפגע במקרים ממסוימים ע"י פרסומות מטעות/חבויות ופלטפורמת הפרסום הרוויחה בזמן הקצר, פלטפורמה שלא משכילה לחסום חלק מהקליקים הבעייתיים תחווה נטישת לקוחות וצמצום קהל הפרסום מסוגי עסקים מסוימים.

3. אמינות ותיקון הבעיה: התמודדות עם קליקים לא אמיתיים מציעה לציבור הצרכני והמפרסם אתגר שניתן לפתור בחלקו ברמת העסק המפרסם.

סיכום

ההתמודדות עם התופעה של הקליקים הלא אמיתיים במודעות פרסום היא אתגר מכל היבט. ניתן למזער את ההשפעה המזיקה של תופעה זו ולהגדיל את האמינות וההצלחה של הפרסומות הדיגיטליות ברשת על ידי שילוב של מומחים ופתרונות טכנולוגיים ומערכות וע"י יצירת תהליכי בקרה יצירתיים והשקעה מתמדת. על בעל העסק ומנהל השיווק לשווק בערוצים הרלוונטיים לעסק שלו ולהיות יצירתי כשצריך.

אהבתם? שתפו עם קולגה, מצאתם טעות/מידע חסר/ ביקורת? תגיבו למטה! זקוקים לעזרה? צרו קשר!